B1913 sendte Tved ud af DBU pokalen

22' 1-2 Ronny Johan Larsen
44' 1-3 Rene Dall Henriksen
95' 1-5 Ronny Johan Larsen

Gult: - Frederik Schousboe (B1913)

Rødt: -

Dommer: Midhat Sulejmanovic

Tved: Berry, Silas, Andersson, Michael, Casper Garder, Novak, Trommer, Freno, Ricki,Nicolai Garder, Martin P, Mikkel, Oliver E, Mark Henriksen

Man Of The Match: Michael Berry

Danmarkserieholdet B1913 blev endestationen for Julian Johnssons tropper tirsdag aften. B1913 var stor favorit inden opgøret og de viste også klasse og sikret sig sejren.

Kampen startede med højt tempo og masser af fight. i 7 min får Berry fat i et mislykkes B1913 indlæg og sender et langt udspark efter Freno. Freno vinder duellen og sender Martin P i frit løb mod B1913 Keeper som viser høj klasse og sparken bolden ind bag en chanceløs keeper. 1-0 Til Tved og troen på sensationen lever...
B1913 skulle dog kun bruge 1 min for at komme tilbage i kampen, da et indlæg bliver rettet af på en forsvarspiller og ender ved bagerste stolpe hvor en fri Rene Henriksen sparken bolden ind bag en chanceløs Berry.
Efter de to scoringer skulle begge hold lige finde sit eget spil frem igen, dog var det gæsterne som var dominerende. De spillede bolden rundt med stor tålmodighed og fik presset Tved langt nede på egen banehalvdel. I 22 bringer B1913 sig i front 1-2, da de finder en helt fri Ronny Larsen i bagerste område og sparker bolden sikkert i kassen.
Det var tydeligt at der var niveauforskel på de to hold resten af halvlegen og B1913 pressede hårdt på, for endnu en scoring. Dog holdte en storspillende Berry i målet gæsterne væk fra med et par gode redninger.
Lige inden halvleg får B1913 et frispark lige uden for buen midt for målet. Mathias Foged forsøger sig med et spark over muren, men er heldig og ramme Rene Henriksen i muren. Bolden bliver rettet af og ender i anden ende af målet og ingen chance for Berry i målet.
Tved må gå til pause nede 1-3.

I 2 halvleg kom Tved ud med en mere offensiv tilgang. Kampen blev mere jævnbyrdig og Tved kom til flere store chancer. Desværre for B1913 må de sige farvel til deres keeper Daniel Skøtt med en brækket finger i 70 min og måtte sætte en markspiller på mål.
Få min efter deres skifte i målet, bliver Nicolai Garder spillet helt fri foran den urutineret keeper, men han viser frygtløshed og stormer ud og laver en stor redning. Tved presser mere og mere på, men skarpheden er der desværre ikke på dagen og målene udbliver. De brændte chancer og det høje Tvedpres giver B1913 masser af plads i kontrafasen, men endnu engang viser Berry i Tved målet stor klasse og hiver den ene 100% redning op efter den anden. Dog kunne Ronny Larsen score dybt inde i overtiden og lukke kampen til slutfløjtet 1-4.
Flot indsat til Tvedspillerne, men drømmen om europa må blive næste år.

Tved Boldklub har fået sig en snak med Man Of the Match Michael Berry efter kampen
"Jeg er stolt af de drenge her i Tved, Vi har et utrolig ungt hold med masser af talent i sig. Vi spiller stort set lige op med et Danmarkserie hold i 2 halvleg og kæmper alt hvad vi har lært. Vi går nogle spændende år i møde.. 1913 var heldige på flere deres mål i dag, men de kunne lige så godt have score på en af de andre store chancer de have.. Alt i alt er det helt fortjent de vinder."