God holdindsats gav 3 point til Tveds Damer

image Den nye cheftræner Morten Lynghøj
17. august 2017 kl. 09:27
Tveds damer vandt i skamby
Tved Boldklub har fået sig en snak med den nye dametræner Morten Lynghøj efter deres sejr i tirsdags.
Så kom damerne i gang og første turneringskamp er vel overstået.
Og vel, som godt i gang med en sejr. 5-3 ude over Skamby. God premiere!
Skamby er nyoprykket til serie 1 og Tved-pigerne mødte op som nedrykkere fra Fynsserien. Netop derfor var det egentlig et meget interessant opgør mellem to hold der skulle ud og vise hver deres niveau. Skamby havde en god portion selvtillid og gejst med i bagagen qua deres oprykning til serie 1 og Tvedpigerne med fornyet tro på tingene samt en nyvasket tavle efter sommerpausen.

Optakten til kampen blev desværre ikke vellykket, da tiden hurtigt skred og vi kun nåede 15-20 minutters opvarmning (der er faktisk ret langt til Skamby).

Dommeren fløjtede op og pigerne måtte nu ind på banen og finde sig selv, ikke mindst hinanden og rytmen.
Det var, som enhver anden premierekamp forventet, at der var nerver fra start, men det var absolut ikke til at se hos Tved. Pigerne stod godt på banen og der blev presset hårdt på.
Vi kom hurtigt til chancer og allerede efter 9min. Gjorde Bille det til 1-0, en god bold op i banen, som hun tog med sig gennem deres midterforsvar og velplacerede herefter bolden i målet.
Pigerne fortsatte de samme gode takter med stærke erobringer og spil ud over kanterne. Der skulle derfor heller ikke bruges mere end 9 minutter (18min. spil) før Knudsen headede bolden i kassen til 2-0 efter fint hjørne fra Stine. Pigerne viste masser af fysik og overblik, så det lignede umiddelbart en kamp, hvor vi allerede var på vej hjem med 3-point.
Sådan skulle det dog ikke gå, for fem halvtamme minutter resulterede i to scoringer til hjemmeholdet og så var kampen atter lige 2-2. En mavepuster for pigerne, men som heldigvis rejste sig flot igen og vendte modgangen til noget positivt og fik atter lagt et tungt pres på Skamby. Et frispark lige ude foran Skamby-feltet tog Benne sig af. Et hårdt spark over muren gav en repost fra målmanden, som vores nytilkomne Maiken kom først på og bragte Tved foran 3-2 kort inden halvleg.
I halvlegen skiftede vi 3 mand for at skabe lidt ny energi på banen. Det gav bonus, for efter 3 minutters spil opfangede Lea en repost fra Bille og kunne sikkert sætte den i mål til 4-2. Skamby fik desværre svaret igen med et reducerende mål til 3-4 og herefter bølgede kampen lidt frem og tilbage. Tved-pigerne fik skabt et par store chancer, som sagtens kunne have givet et må bl.a. et fantastisk frispark fra Stalde, som ramte overliggeren og et hovedstød fra Knudsen, som gik lige forbi mål, men vi måtte helt ud i det 87min. for at få lukket kampen, og det med manér efter et fremragende angreb. En velspillende Kira brød igennem på højrekanten og lagde et flot indlæg til Benne, som flot scorede til 5-3 og så var kampen lukket.
Alt i alt en kamp, som jeg egentlig synes vi sad godt på. Vi spillede fint rundt med bolden, var stærke fysisk og fik scoret en masse gode mål. Ros til Skamby for aldrig at falde ud af kampen og hele tiden formå at holde tvedpigerne til ilden.

Man of the Match blev Maiken, men i en kamp hvor alle pigerne gjorde en rigtig flot indsats og mange faktisk var kandidat til kampens spiller.

Næste kamp er torsdag d. 24.8 kl. 18.30 på Hjemmebane i Tved, hvor Årslev gæster.

Dameseniortræner
Morten Lynghøj