præsentation af nye træner team´s og Julian Johnsson

image Seniorformand Jan Sørensen præsentere den nye Cheftræner for serie 1 Julian Johnnson
29. juni 2017 kl. 13:33
Tved Boldklub går en ny tid imøde denne sommer, noget vi glæder os meget til.
Der er sket lidt på trænersiden så jeg vil forsøge og give jer et overblik over hvordan det kommer til at blive.

Træner Team Serie 1 2017/2018
Cheftræner - Julian Johnsson (Peter Slifsgaard stopper som planlagt efter sit 1/2 år overtagelse)
Assistenttræner - Andy Jørgensen (Anders Vinther stopper efter eget ønske)
Holdleder - John "Faxe" Pedersen
Målmandstræner - "Michael Berry"
(Berry vil ikke være mmtræner, men en tovholder/træningsansvarlig)

Træner team Serie 2 2017/2018
Cheftræner - Andy Jørgensen (Kenneth Bryde overtager Rudkøbing serie 2)
Assistentræner - Thomas Novak
(Taesoo Østergaard bliver assistent på Rudkøbing serie 2)
Holdleder - Torben Fald
(Tom Schrøder Bliver holdleder i Rudkøbing serie 2)

Træner team Serie 3 2017/2018
Cheftræner - Kender du en??? (Andy Jørgensen opgraderes til overstående)
Holdleder - Torben Fald

Træner Team dame Serie 1 2017/2018
Holdansvarlig - Trine Staldgaard
(Søren Slifsgaard stopper som aftalt)

Kender du en som ønsker og blive Serie 3 træner eller måske Målmandstræner, så kontakt Tvedboldklub´s senior formand Jan Sørensen, hans kontakt info kan du finde under bestyrelsen.
_________________________________________________________________________________________________

Her er en præsentation af den nye cheftræner Julian Johnsson:
1. Hej Julian og velkommen til Tved Boldklub.
Tak for det, og det er en opgave jeg glæder mig til at løse bedst muligt for klubben i kommende sæson, og arbejde videre på  den gode udvikling holdet havde før sommerferien.

2. Vi er mange i Tved Boldklub som er spændte på hvem Julian Johnsson er. Hvordan vil du beskrive dig selv?
Jeg er altid en søgende, undersøgende og opsøgende person, som trives bedst i et arbejde med at danne og uddanne andre mennesker, og så er jeg en gift familiefar med tre unger, som også holder mig aktiv i min hverdag. Jeg forsøger altid at stå fast på mine kerneværdier. Ellers er jeg en stille og rolig mand. som trives fint med at møde og snakke men nye mennesker, som udfordrer min eksisterende viden om verdenen. Min store passion har altid været fodboldverdenen, som også var mit levebrød i 12 år før de klassiske fodboldskader gjorde mig fodboldinvalid.

3. Du har selv haft en flot karriere som fodboldspiller. Hvilke klubber har du spillet for og hvad har været karrierens højdepunkt?
Jeg har som spiller spillet for følgende klubber:
HB Thorshavn (Færøerne), B36 Thorshavn (Færøerne), Kongsvinger IL (Norge Tippeliga), Sogndal IL (Norge Tippeliga, Hull City AFC (England), B68 Toftir (Færøerne), og i den bedste islandske liga med IA Akranes. I de første 5 år af min barndom spillede jeg for en lille klub uden for Vejle sammen med min barndomsven Thomas Gravesen, som blev trænet af hans far Georg Gravesen.
Mine tre største højdepunkter var nok da jeg blev færøsk mester og årets spiller på Færøerne i 1997, Islandsk pokalvinder i 2003 og da jeg udlignede på Hampden Park til 1-1 imod Scotland foran 54.000 tilskuere. Det er ekkoer fra fortiden, der stadigvæk kan give mig gåsehud, og som jeg er meget ydmyg over at have prøvet i forhold til min talentstørrelse som fodboldspiller.

4. Som træner har du været træner på Oure skolerne, og hos naboerne på Hellegårdsvej? Har du været flere steder?
Jeg blev i 2004 fuldtidsansat cheftræner for en færøsk klub B68 Toftir, hvor vi rykkede op i den bedste liga, og så var jeg i et år ude i Egebjerg som træner, da de spillede i serie 1. Lige nu er jeg med KRIFO i Finland som landstræner, hvor vi skal spille imod Sverige, Norge og Finland, men det er kun denne ene gang.

5. Hvad er du for en type træner og har du en fast spillestil / spillerkoncept?
I serie 1 skal man altid stikke en finger i jorden, og kigge på spillermaterialet, og mærke klubbens kultur. Så forsøger jeg at skabe et hold der tror på egne færdigheder, og står sammen i modgang og medgang. Holdet skal have et fundament at stå på i en proaktiv spillestil, som får det bedste ud spillernes færdigheder for at skabe et resultat  hver eneste weekend.

6. Du har set en del af Tved´s kampe her i foråret, hvad har du set?
Jeg har set et hold, som var lidt svingende i deres præstationer, og manglede en del i deres overgange til afslutningsspillet, og så spille chancen større i forhold til timing af løbene for boldholderen som hænger sammen med den målgivende aflevering. Det var dog tydeligt at se passionen og energien i hver eneste kamp kombineret med at deres grundform blev bedre og bedre imod slutningen af sæsonen, hvor resultaterne også kom.

7. Ordet er dit. Er der ellers noget vi skal vide / glæde os til?
Vi skal glæde os til en sæson, hvor vi fælles med hjælp fra klubbens tilskuere skal fighte for at få point på kontoen, også når vi spiller en halvdårlig kamp med et højt bundniveau.
Samtidig regner jeg også med en stærk serie 1 række, da der nok kommer en del hold fra Fynsserien ned i rækken. Vi skal forberede os på en sæson med mange fodboldkampe for spillernes vedkommende, og i denne sammenhæng kræves der trivsel og sammenhold.