Tveds damer fik meget vigtige udebanepoint

image Damerne vandt holdkampen, men Emma Bisbo blev fortjent woman-of-the-match
12. april 2018 kl. 16:24
Tved fortsatte i aftes de gode takter, da de besejrede Flemløse med 1-2 på udebane

Flemløse - Tved 1-2

0-1 26. min. Karoline Bille

1-1 62. min. Ukendt (Flemløse)

1-2 86. min. Louise Knudsen

Woman of the match: Emma Bisbo

Så blev det 2. kamp i Kvinde Albaniserien og denne gang på græs i Flemløse. Græs, som pigerne kun havde trænet en enkelt gang på i Tved. Banen var ellers ganske udmærket, taget de seneste omstændigheder i betragtning.

Det var ikke første gang, at Tved mødte Flemløse. De fleste gange er man taget hjem uden point. Det ville dog anderledes onsdag aften, hvor det lykkedes pigerne efter en hård, men velorganiseret kamp, at få hele 3. point med hjem til kontoen. 3 point, som kan vise sig at blive særdeles vigtige i det samlede regnskab.

Tved kom igen ganske pænt fra start. Spillet var dog ikke kønt og afleveringerne var svære i græsset. Alligevel var der en fornemmelse af, at der var styr på tingene. Organisationen god, lyden og viljen var i top. Tved sad på bolden og fik af flere omgange spillet sig frem til fine chancer. Vores angreb var tæt på nogle gange, men manglede lige den sidste kraft og præcision. Småfejl og tilfældigheder blev, hos Tved-pigerne, heldigvis taget med oprejst pande, så der hele tiden var fokus på opgaven. Desværre blev Katrine Krøll skadet allerede efter 8min. spil, men hun blev erstattet af Kira, som kom ind og bidrog med masser af energi. Det er i øvrigt en sand fornøjelse, at vi som trænere, kan være sikre på, at den bænk vi råder over til den pågældende kamp, kan sættes i spil med ligeså stor kvalitet, som de 14 startende.

Efter 26min. spil leverede Bille et af sine fremragende sololøb op igennem modstanderens banehalvdel, hvor hun satte 3-4 Flemløsespillere af og kunne afslutte med en fornem scoring. 1-0 til Tved. Selvom kampen bød på flere chancer, blev de aldrig så store, at man havde en fornemmelse af en kamp med mange mål, derfor var 1-0 målet rigtig vigtigt for os.

I 2. halvleg startede vi lidt usikkert ud, hvilket desværre også gav Flemløse en reducering til 1-1 i det 62.min. En forsvarsfejl, der kostede dyrt. Flemløse fik selvfølgelig fornyet gejst, men Tved rejste sig flot igen og med stor ansvarlighed modstod pigerne presset og kunne selv bringe sig godt ind i kampen igen. Vi blev desværre ramt af endnu en skade, da indskiftede Christina efter 70min. spil måtte se sig nødsaget til at blive udskiftet igen.

I 80.min. fik Bille tilkæmpet sig et frispark, som udløste et gult kort til Flemløse. Flemløses piger måtte kæmpe for en ekstra mand, men kunne ikke holde Tved fra chancer, som der kom flere af mod slutningen. Annemette fik også tilkæmpet sig et frispark, som kunne give en farlig dødbold i felt. Det blev dog et lidt mærkeligt af slagsen og ligesom det så ud til at chancen løb ud i sandet, opsamlede Bille bolden og kunne langs baglinjen drible et par flemløsespillere og lægge en god aflevering ind i felt, hvor Louise Knudsen ud af det blå dukkede op og kunne sætte sidste fod på bolden, som forløsende havnede i kassen. 2-1 til Tved i 86.min. Skønt skønt skønt!

“Det kunne kønne spil udeblev, men vi vinder på god organisation og sammenhængskraft i dag. Særligt Emma, som også bliver kåret til Woman of the match, gør en super indsats i forsvaret. Der var ikke mange, hvis overhovedet nogen, Flemløse-piger, som tog vejen forbi hende i dag. Og når det er sagt, står vi med en rigtig god følelse af, at have leveret en lækker holdindsats igen og det er nu engang det, som skal til for at vinde fodboldkampe.” udtalte en overlykkelig og vildtjublende Kenneth Fanefjord.

Næste kamp er pokalkamp mandag d. 16.4 kl. 18.45, hvor pigerne skal en tur til Morud på Nordfyn. Samtidig spiller vores 7-mandshold i Langeskov kl. 19.00.