Tveds Damer går målamok og tager 3 point med hjem

image Tveds Dametræner Morten Lynghøj
01. september 2017 kl. 09:10
3 point mere på kontoen til Tveds damer.

5-10 ude over Ullerslev, hold da op, sikke et resultat. Var det overhovedet fodbold, som vi var ude at spille den onsdag aften, ville flere sikkert spørge. Og ja, det var det. I forrige uge endte en herre serie 1 kamp 12-2, så hvorfor skulle vi ikke også kunne spille en kamp med mange mål.
Det var en kamp hvor vi kom hele humørspektret igennem.
Tveds damer startede nok engang rigtig flot, og fulgte det taktiske oplæg fuldt ud.
Efter 9min. brød Bille igennem Ullerslev-forsvaret, men blev fældet i feltet og fik dermed tilkendt et straffespark, som Heidi sikkert satte ind til 0-1.
Tved-pigerne var gode til at variere spillet, og når vi fik erobret bolden defensivt, leverede vi gode opspil ud over kanterne og ind gennem midten. Det gav gode stikninger til Bille, som på dagen var umådeligt skarp. Efter 15min. spil fik Maria erobret en bold i højre side, hvorefter hun stak Bille i dybden, der sikkert kunne score til 0-2.
Efter 23min. Modtog Heidi en bold på midten, lavede en god vending og spillede Bille fri mellem Ullerslev-forsvaret. Den chance spildte Bille ikke og scorede til 0-3.
Bille var ikke færdig, så efter 32min. spil brød hun alene igennem og kunne score til 0-4.
Ullerslev fik dog svaret igen på et fint gennembrud i venstre side og kunne reducere til 1-4 efter 37min. Ullerslev var farlige i deres kontraangreb, men disse kun, når Tved-pigerne blev for ukoncentrede.
1-4 ved halvleg så rigtig fornuftigt ud og vi behøvede ikke at korrigere meget.
Tved fortsatte hvor de slap og indskiftede Kira bragte ny energi på banen og scorede på et flot gennembrud i venstre side til 1-5 i det 50min.
Ullerslev fik reduceret på endnu et gennembrud over kanten i 54min. De havde offensivt også nogle rigtig hurtige spillere.
Tved kunne dog forøge føringen igen til 2-6 ved en lang tur af Bille fra egen halvdel.
Det havde været en af de mere almindelige kampe, hvis den var sluttet her, men sådan blev det ikke. Alle havde helt sikkert en fornemmelse af, at kampen var 100 lukket og at man kunne slække på niveauet, for indtil nu, havde pigerne præsteret en pragtkamp.
Vi fik dog alle en grim lærestreg. For de næste 10min. skulle blive et sandt mareridt for Tved-pigerne. En lang bold fra Ullerslev i Tvedfeltet landede på armene af Knudsen, og der blev dømt straffe. Sikker scoring til 3-6.
Ullerslev pressede på og fik bedre fat i spillet. De udnyttede deres hurtige angreb og på ingen tid blev den både 4-6 og 5-6. Så var kampen fuldstændig åben igen og havde taget en drejning, som ingen i Tvedlejren havde forventet.
I et lille spilstop pga. skade, benyttede Tved-pigerne muligheden for at samles og få snakket taktik igennem. Noget rigtigt må der være blevet aftalt, for resten af kampen blev på de blå’s præmisser. Det ene angreb efter det andet kom mod Ullerslev målet. Breum scorede på oplæg fra Slabiak i 85min. 5-7. Herefter kunne Slabiak i 90min. banke bolden i nettet til 5-8 efter at Ullerslevmålmanden havde været offer for skydetelt. I det 92min. kom Breum på tavlen igen efter et gennembrud i højre side, hvortil hun hamrede bolden i kassen til 5-9, så ingen på stadion, og selv dommeren næsten ikke registrede at bolden lå i målet og slutteligt kunne dagens man of the match, Bille gøre det til slutresultat 5-10 på repost fra Breum i 98min.
Man of the match: Bille (5kasser og suveræn topscorer i serie 1)
Træner Morten Lynghøj