Sæsonens første hjemmekamp blev en fuser

19. august 2018 kl. 15:44

Tved - Marslev 2-3 (0-1)

20'   0-1 Nikolaj Worsøe Larsen

60’   0-2 Thomas Abildtrup

77’   0-3 Thomas Abildtrup

80’   1-3 Magnus Pedersen

93’   2-3 Martin Pedersen

Gult: - Lukas Freno (Tved). Michael Holmskob (Tved). Ricki Nguyen (Tved) Ukendt (Marselv)

Rødt: -

Man Of The Match: Mark Henriksen.

Første hjemkamp i sæsonen stod for døren og den dårlige præstation fra Fjordager skulle vaske af. Tveds viseanfører Michael Holmskov spillede sin kamp nr 100 mod Fjordager og blev hyldet kort før kampstart. Endnu engang stort tillykke Michael! Desværre blev det endnu en skuffelse for det Unge Tvedmandskab som måtte se sig slået af det hårdt arbejdende oprykkerhold.

Tved skulle ikke bruge mere end 1 minut for at komme frem til kampens første chance. En lang bold frem til Martin P gav ham en 1-1 en situation med keeperen, desværre blev det ikke omstillet til en scoring, da bolden havnede over mål.

Efter 15 min spil får Marslev et hjørnespark. Bolden bliver ikke clearet langt nok væk, havner i føderne på en Marslev spiller som skyder på kassen, den rammer en Marslevspiller på vejen og snyder Berry i målet. 0-1 til gæsterne.... MEN heldigvis for Tved stod linjevogteren godt placeret og har markeret for offside. Tved slipper med skrækken...

Efter 20 min spil blev 0-1 en realitet. Marslev opsnapper bolden på midten af banen og kører en kontra hvor Tved står i ubalance og færdiggøre angrebet med en bold i dybten som Berry ikke kan nå ud til inden en angriber prikker bolden forbi ham.

Julians tropper for noget at snakke om i pausen som ende 0-1.

2 Halvleg bliver desværre værre for Tved da de kommer bag ud både 0-2 og 0-3.
Der skulle gå 70 min før Tved begyndte og spille bold. og med en scoring fra den unge komet Magnus Pedersen til 1-3 som score på en nedfaldsbold efter et hjørnespark, gav det lidt lys for det sløje Tvedmandskab. Men Tved kom aldrig rigtig med, 3 gulekort og nede 1-3 gør det ikke let. Dog fandt Tved bedre takter frem og kom til flere chancer og i 93 min reducer Tved til 2-3 på et indlæg Martin P flot kommer før på og snyder Marslev keeper. I sidste sekund fik Tved chancen for en udligning, da bolden havner til en helt fri Ricki som desværre overplacer og dommeren blæser i fløjten til slutresultatet 2-3.

Tved Boldklub har fået sig en snak med målmand Michael Berry kort efter kampen.

Hej Berry! Hvad har du og sige om kampen?
"Det er naturligvis ikke den start vi havde håbet på i sæsonen. Det er ikke godt nok det vi levere igen i dag. Vi var ringe i begge ender. Vi giver for mange mål væk, og brænder for mange chancer. Vi holder os ikke til vores koncept, vi spiller kun med langebolde i dag, hvilket var let for Marslev og lukke ned for. Vi har spillet 120 minuter sæsonen nu og vi har spillet i undertal i 50 min af dem pga flere dumme gulekort. Det er bare ikke godt nok at vi ikke er klogere end det...! Jeg er pisse sur og træt af vores start på denne sæson. Jeg har et håb og tro på at vi har lagt ferie benene og hovedet væk nu, og tager arbejdshandskerne på. Vi har en vigtig kamp på tirsdag mod Tåsinge hvor der skal 3 point på kontoen.

Hvad tænker du om klubbens målsætning om top 6?
Først og fremmest er det ikke en katastrofe at vi har tabt de første 2 kampe. turneringen er ung og jeg ved hvilken kvalitet dette hold besidder. Jeg tror på at vi får vendt det allerede tirsdag.

Næste kamp er mod Tåsinge på Tved Stadion. Tirsdag den 21. August, kl. 18:45