Tved tager imod Dalum i sæsonens sidste opgør og Anders Vinthers afskedskamp

image Anders Vinther takker af for denne gang, og håber på en god afslutning for både holdet, klubben og ikke mindst ham selv.
16. juni 2017 kl. 08:52
Hverken Tved eller Dalum har som sådan noget at spille for i selve turneringen, men da Tved siger farvel til både trænerteam og fire spillere, så er alle opsatte på at få sluttet godt af i turneringen og sagt ordenlig farvel til hinanden...

Tved – Dalum

Hej Anders Vinther! Hvad kan vi forvente os af Tved i kampen mod Dalum?

At vi vil gå på banen for at få de tre point. Vi har spillet rigtig godt på det sidste, vist god disciplin på banen og været giftigere end længe set i felterne. Jeg håber jeg kan tage afsked med disse herlige unge mennesker med en sejr.

Hvad ved du om Dalum?

De er unge ligesom os. De er teknisk stærke og meget løbevillige. De er stærke i deres bagerste rækker og meget kreative i det fremadrettede spil. Og så trænes de af Steen Klingenberg som jeg vil anse for at være en af rækkens dygtigste og mest rutinerede trænere.

Du stopper selv, hvordan kan det være?

Jeg skal være far. Faktisk er der termin søndag. Og det betyder at jeg i en periode hellere vil prioritere min familie. Jeg ved ikke om det er et definitivt farvel eller blot et på gensyn. Men I kommer ikke til at se så meget til mig lige med det samme. Måske jeg vender tilbage som old-boys spiller eller medlem af seniorudvalget?

Hvordan har det været at være med i trænerteamet det sidste 1½ år?

Fantastisk. Der har været både nedture og opture. Det ligner at vi slutter med en optur. Jeg er beæret over at have fået chancen og fået lov til at arbejde med alle disse gode unge spillere. Jeg er ikke i tvivl om, at de nok skal gå en spændende fremtid i møde, hvis de kan holde fat i stammen på holdet.

I siger farvel til fire spillere. Hvem er det?

Det er Victor Elnegaard, der skal til hovedstaden og studere. Og så er det Morten Lynghøj, Thomas Novak og Jacob Chippy, der alle stopper deres aktive karrierer. Chippy har desværre været en del skadet i denne sæson og således haft svært ved at bide sig på holdet, men de tre andre har været stamspillere – så selvom det ligner at det gør truppen smallere på sigt, så synes jeg faktisk at det ligner, at vi har afløserne klar.

Hvordan ser truppen ud?

Der er nogle afbud, men vi kommer helt sikkert med 14 tændte spillere?

Truppen:

Michael Berry
Frederik Strandly
Jonas Rask
Michael Holmskov
Mark Henriksen
Ricki Nguyen
Oliver Elnegaard
Thomas Novak
Lucas Freno
Victor Elnegaard
Martin Pedersen
Martin Simon Pedersen
Kasper Hansen
Magnus Trommer

Hvornår spiller I:

Fredag d. 16. juni kl 19:00 (altså i aften) – På Tved Boldklubs hyggelige og flotte stadion.