Serie 2 delte i lokalopgør

11. september 2018 kl. 11:45

Man Of The Match: Emil Nielsen

Tveds Seride 2 mandskab var Søndag på besøg ved lokalrivalerne SFB. Kampen startede meget afventende fra begge holds side. Tved fik dog overtaget og kom frem til mange gode chancer, dog uden og putte kuglen i mål. SFB havde ikke mange chancer i første halvleg, den sådan store chance de havde var et hårdt skud udefra af Jesper Jensen. Da dommeren fløjtede 1 halvleg af var stillingen derfor stadig 0-0.

I pausen får Tved drengene snakket om at de skulle være bedre til og udnytte pladsen bag deres backs og samtidig være bedre i feltet. omvendt skule de passe på de heller ikke gav SFB for meget plads.

2.halvleg blev fløjtet op, men det virkede som om at Tved ikke rigtig var kommet ud fra halvleg, SFB havde hvert fald et stort overtag i langt det meste af halvlegen. Efter 15 min af 2. halvleg, få SFB straffe da troch går ned i en glidende takling på Jepser Jensen. Jesper når dog lige og prikke bolden så dommeren havde intet andet valg end og pege på pletten. Emil valgte dog ligesom 1.holdets målmand og tage straffesparket. Herefter vågnede Tved lidt mere op men får dog en spand koldt vand i hovedet da Mikkel kommer til og sende bolden i eget mål efter et langt indkast. Tveds Drenge bliver dog ved med og kæmpe og får da også tilkæmpet sig et straffespark som Thomas Novak Får omsat til mål. herefter pressede begge hold på, men slutresultatet blev 1-1.

Tved Boldklub har fået sig en snak med Anfører Søren Trochmann  kort efter kampen.

Hej Søren! Hvad har du og sige om kampen?
Jamen en Kamp som jeg syntes vi skulle have vundet, vi brænder desværre lidt for mange chancer i 1.halvleg, da vi har teten. omvendt brænder de også et straffespark hvor jeg nok ser lidt klodset ud. så 1-1 er nok et meget fair resultat.

Hvad tænker du om klubbens målsætning om overlevelse ?
Jeg tror på at holdet har hvad der skal til for og blive i denne række. Jeg syntes vi har været lidt uheldige i de sidste 2 kampe hvor marginalerne ikke har været på vores side. samtidig skal vi selvfølgelig være skarpere i begge felter. Men jeg er fortrøstningsfuld for fremtiden, hvis alle bliver ved med og give sig 100%.